In 2021 bestaat de PJF 100 jaar! Dit heugelijke feit willen we niet zomaar voorbij laten gaan. We duiken dit schooljaar in de geschiedenis... Nu vast een voorproefje.

Onze school is ontstaan vanuit de Vereniging die in 1920 werd opgericht: “De Vereniging voor Christelijk Schoolonderwijs op Gereformeerde Grondslag te Herkingen. In 1921 gingen de kinderen voor het eerst naar de christelijke school.

Herinneringen leggen we vast tijdens ons project 'De PJF in 100 minuten. Hieronder kun je op de links klikken naar de verschillende afleveringen.

In 1969 kreeg de school de naam Prins Johan Frisoschool, in 1976 werd het nieuwe (huidige) schoolgebouw geopend.

De PJF in het nieuws
De PJF haalt ook door de tijden heen regelmatig het nieuws. Als je oude kranten doorbladert (die van het Eilandennieuws kun je hier terugvinden), gaat het vaak over het ophalen van het oud-papier voor de school (die inkomstenbron moeten we helaas al tijdje missen...), over de bazaar en over allerlei andere kleinere en grotere gebeurtenissen.

De komende tijd vullen we de onderstaande fotogalerij met allerlei artikelen en berichtjes...